Pages

Tuesday, August 30, 2011

Mamaliga cu jambon si chutney de rosii



Vara asta in concediu mi-am cumparat o carte de bucate cu specific sud-african. Aceasta reteta este din noua mea carte, dar este o reteta pe care deja o fac cel putin a 5-a oara; atat de mult ne-a placut tuturor, inclusiv Rebecai:)
Mamaliga si jambonul sunt varianta mea, iar chutney-ul de rosii este reteta ad literam si este ataaaat de buuun..... o combinatie extraordinar de reusita!!

Faceti mamaliga si taiati jambonul felii. Apoi trecem la perpararea chutney-ului de rosii.

Ingrediente:
  • 400 gr rosii
  • 1 ceapa
  • ulei de masline ~ 3 linguri
  • un ardei cayenne uscat
  • 3-4 cuisoare
  • 75 ml otet din vin rosu
  • 75 gr zahar brun
 Spalati rosiile si faceti o taietura in forma de cruce la baza rosiilor si apoi introduceti-le in apa fierbinte cateva minute pana vedeti ca pielea incepe sa se desprinda.

 Scoateti rosiile, curatati-le de piele iar apoi taiati-le in cubulete.

 taiati ceapa marunt si o punem la prajit cu uleiul de masline pana cand devine transparenta.

Adaugati rosiile si restul ingredientelor si amestecati. Ardeiul cayenne ar trebui taiat marunt, dar daca nu vreti ca mancarea voastra sa fie atat de pincanta il puteti pune intreg. Eu il maruntesc, pentru ca noi suntem fani picant. 
Lasati sosul sa scada putin, aprox 20 min.

Savurati! Giovanna




3 comments:

  1. interesanta reteta si pare tare gustoasa:))just me:) nu stiu de ce nu pot sa-ti las comment de pe google account.....:(

    ReplyDelete
  2. yay super reteta de chutney.eu fac cu rosii coapte pe flacara dar cred ca si cu rosii fierte este minunat.puuup

    ReplyDelete
  3. foarte bine arata! Te-am trecut in lista mea de blogroll. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    ReplyDelete