Pages

Sunday, December 26, 2010

Cozonac Rosenkranz



Ingrediente:
-400 gr faina
-2 oua
-esente (vanilie, rom),coaja de portocala si lamaie
-~ 110 ml lapte
-25 gr drojdie/ un pliculet drojdie instant
-3 linguri de zahar, pentru lapte
-130 gr unt
-6 linguri zahar, pentru unt
-10-12 linguri zahar pentru caramelizat
-nuca macinata

Mai intai de toate, caramelizam cele 10-12 linguri de zahar intr-o oala (in jur de 24 cm) si acoperim intreaga oala cu zaharul caramelizat.  Intr-un vas punem faina dupa  care adaugam ouale,esentele,aromele.
Drojdia o dizolvam in laptele caldut + cele 3 linguri de zahar,dupa care, o adaugam la faina si framantam.
Aluatul rezultat il intindem pe masa si peste intindem untul amestecat cu cele 6 linguri de zahar, iar peste presaram nuca macinata. Il rulam, si apoi il taiem in 6 bucati egale pe care le asezam in oala si le lasam la dospit 2 ore, dupa care il introducem la cuptor la 180 grade timp de 30 min.
F important! trebuie rasturnat imediat pe un platou!!!!! la mine au trecut doar ~30 secunde pana l-am rasturnat si deja se lipise si mi s-a rupt din el cand l-am rasturnat. trebuie sa il rasturnati f rapid, imediat ce ati oprit cuptorul.
 Merita incercat! Giovanna

3 comments:

  1. Super ti-a iesit. E bun? Ti-a placut?

    ReplyDelete
  2. ti-a placut? eu draga mea nu am facut nimic de craciun...am fost plecati in chicago, la o buna prietena din copilarie, pe care nu am vazut-o de 7 ani...asa ca doar am gustat ce au facut altii, am fost musafir..si e bine:)))sper ca ai avut un craciun fain, ca ai reusit sa te relaxezi un pic:)

    ReplyDelete
  3. fetelor nu am apucat sa il gust:)))) l-am dus undeva nu am macat si eu din el. am sa il refac ca tare apetisant mi se pare. va pusi.

    ReplyDelete