Pages

Sunday, December 5, 2010

Paella mixta & primul invitat pe blogul nostru ... sotul meu!!!!!

Yap, la noi, gatim amandoi. Paella este specialitatea sotului meu.

Mai intai de toate trebuie sa va faceti o supa de carne cu legume. Am pus doar oase la fiert, cu cateva legume. Aceasta supa o turnati in paella pentru a avea mai mult gust. Puteti sa folositi si doar apa daca puneti carne multa in ea. Noi cum mancam doar piept de pui, folosim aceasta supa facuta in casa.


Apoi  va conectati arzatorul special.

Pentru a putea face o paella cum trebuie si ca sa iasa bine aveti nevoie de un arzator special ce se cupleaza la duza aragazului dvs si tigaia speciala numita paella.

Ingrediente pt 6 persoane:
  • orez - 700 gr
  • 1 ceapa mare
  • 2 rosii mari fara coaja (razalite)
  • 2  catei usturoi
  • 1 ardei rosu gras
  • un pumn fasole verde
  • un pumn conopida
  • garoffo ( un gen de fasole boabe mare care se gaseste in valencia)
  • carne de pui ( puneti un pui intreg taiat bucatele, noi am pus doar pieptul pt ca eu nu mananc decat carne alba). In paella tipica valenciana se foloseste carnea de pui si iepure.
  • sofran sau ca si in cazul nostru, colorant pt paella
  • boia dulce

 In tigaie puneti ulei de masline si apoi bucatile de carne la prajit, cand este aproape gata adaugati ardeiul gras, conopida si fasolea. Rosiile, ceapa si usturoiul taiat marunt se adauga dupa cateva minute.

Adaugati orezul, apoi sofranul si boiaua dulce. Amestecati  orezul cu celelalte ingrediente iar apoi turnati supa de legume si carne. Supa trebuie sa fie fierbinte! Raportul orez supa este de 1:3, in cazul nostru la 700 gr orez am pus 2100 ml supa. 

 La inceput se da focul la maxim pana incepe sa fiarba iar apoi se reduce si se lasa aprox 20 minute pana ce s-a evaporat toata apa. NU SE AMESTECA!!!

Si aici avem paella mixta de carne cu legume, gata pentru a fi servita. Noi o servim cu lamaie stoarsa peste. Unii considera ca ii taie din gust, noi consideram ca lamaia nu face decat sa ii scoata in evidenta toate aromele. Noua ne place cu lamaie.
Am mancat-o toata, nu mai este nimc din ea deja. Nu va speriati am avut si ajutoare:))

giovanna

7 comments:

  1. Oau...si eu vreau!!!! Mm ce bine arata paella voastra!!!
    Odata am sa fac si eu!!! Pacat ca nu am tigaie dinasta.
    Bravo sotului tau!!! Uite ce mancare stie sa faca...
    pupici

    ReplyDelete
  2. De unde iau eu arzator special in Romania oare? Si tigaie nici vorba sa fie pe aici...
    Eu paella in Barcelona am mancat-o cu fructe de mare nu cu pui. Si aia ne-a placut si asta cred ca e si mai buna.

    ReplyDelete
  3. @ Bianca - noi le-am adus din spania. nu cred ac se gasesc aici. paella se poate face in multe feluri. lasa ca data viitoare o sa facem una de marisco. ca oricum ne place la nebunie.

    ReplyDelete
  4. bunaaaa! sa sti ca nu am mancat niciodata:))) dar o sa0i vina randul :)

    ReplyDelete
  5. @ just me - e ff buna, noua neplace mult. doar ca arzatorul ala face totul.
    @ geta - multumesc. si bun sa stii. ma bucur ca ma urmaresti, asa acum stim si noi de tine. :)

    ReplyDelete
  6. Ce ma bucur ca ai luat aceasta decizie! O sa ma bucur de doua ori - si de torturile tale aproape fantastice, iar acum si de preparate pentru muritorii de rand. Iar paella imi place foarte mult cum arata, desi n-am voie sa combin proteine cu orez... Ma multumesc sa admir ce ai facut si sa "gust" doar virtual. La cat mai multe reusite pe acest blog, tie si Sophiei!

    ReplyDelete