Pages

Tuesday, January 18, 2011

Tiramisu

Stiu ca sunt multe variante la acest desert italian absolut minunat, am sa va arat cum il fac eu.

Ingrediente:
  • 2 cani de cafea
  • cognac, dupa gust
  • 2 cutii mascarpone
  • 6 oua
  • 6 linguri de zahar
  • 6 foi gelatina
  • 250 gr frisca
  • 2 pachete piscoturi, a cate 2 folii

 Mai intai de toate preparam cafeaua, pe care o punem intr-un bowl si la care adaugam cognac dupa gust si o lingura zahar. O lasam sa se raceasca.

 Intre timp amestecam 6 galbenusuri de ou cu 6 linguri de zahar si le punem pe foc la baie de aburi.

 Pana se face crema de oua, tapetam o forma de tort cu folie de pastic.

 Cand zaharul s-a topit si crema a inceput sa se ingroase, o luam de pe baia de aburi si adaugam cele 6 foi de gelatina inmuiata in prealabil in apa rece.

 Separat punem cele doua cutii de branza mascarpone si o amestecam.

 Adaugam crema de oua la branza mascarpone.

Amestecam crema obtinuta cu frisca batuta  anterior.

In tava tapetata punem intai un strat de crema.

Apoi unul de piscoturi inmuiate in cafea, din nou un strat de crema si din nou unul de piscoturi.

Ultimul strat trebuie sa fie unul de piscoturi. Il puneti la frigider peste noapte.

Intoarceti tortul pe un platou, indepartati folia de plastic si pudrati cu cacao. Eu am pus si ciocolata pe margini. 
Pofta buna! Giovanna


7 comments:

  1. Interesanta reteta ta. Eu nu pun ouale deloc pe abur doar le frec cu zahar. O sa incerc odata si asa sa vad care e diferenta. Pupici

    ReplyDelete
  2. in mod normal nu se pun la abur, Bianca, dar mie mi-e frica sa le pun asa crude, plus eu pun gelatina ca sa se intareasca si daca nu am nimic cald nu stiu in ce as putea adauga gelatina.te pup si eu.

    ReplyDelete
  3. cu ceva tarie... e grozav tiramisu, dar sa-l maninci doar cu sotul :))

    ReplyDelete
  4. cognacul nu e suficienta tarie?:)

    ReplyDelete
  5. faina reteta, o singura data am facut tiramisu, acum cativa ani buni...la cumnata mea acasa..tin minte ca a iesit bun la gust dar crema tare moale:) trebuie sa mai incerc intr-o zi...si am sa aleg reteta ta:) si de aspect ce sa mai zic..arata mortal de apetisant:))

    ReplyDelete
  6. da pt ca de obicei nu se adauga gelatina, de aceea eu il fac asa sa pot puen si gelatina. frisca in mod nromal nu ar trebui sa se puna. ar trebui sa fie numai mascarpone si oua, dar am pus putina si gustul de mascarpone este inca predominant deci mai inmultim si noi:)) te pusi. e tare bun. poti sa il incerci linistita.

    ReplyDelete
  7. Si eu pun geltatina in tiramisu pentru ca altfel nu l-as putea orna la exterior.
    Gelatina o incalzesc pe aragaz dupa ce in prealabil o tin la inmuiat in putina frisca nebatuta si o torn peste crema si amestec repede sa nu apuce sa se intareasca.
    Eu asa m-am invatat sa fac. Si in ultimele doua torturi am pus si albusele batute spuma dar cu inca un plic de galatina in plus. Si s-a intarit si a fopst foarte ok (Tortul lui Dani cu Batman)

    ReplyDelete